Sokos Hotels toteutti alkuvuodesta 2022 kyselytutkimuksen suomalaisten hotellikokemuksista.
Suomalaiset arvostavat hotellivierailussaan perusominaisuuksia, kuten hyvin nukuttuja yöunia ja keskeistä sijaintia. Ennen kaikkea sujuvuuden, simppeliyden ja joustavuuden on oltava hotellivierailussa kohdallaan. Vastatakseen näihin tarpeisiin Sokos Hotels tuo Suomen hotellikenttään uudenlaisen flexible service -hotellikategorian. Uudessa, Heymo by Sokos Hotelsissa matkaaja maksaa vain siitä, mitä kulloinkin tarvitsee. Ensimmäinen Heymo avaa ovensa keväällä 2022 Keilaniemessä.
Suomalaisille hotellien perusominaisuudet ja funktionaalisuus ovat kaiken keskiössä. Yli puolet vastaajista ilmoittaa käyttävänsä hotellia lähinnä vain yöpymiseen ja lepäämiseen, sillä he haluavat ensisijaisesti kokea ympäröivää kaupunkia tai lomakohdetta. Jopa 65 prosenttia naisista ja 35–44- vuotiaista yöpyy yleensä hotellissa tutustuakseen ympäröivään kaupunkiin.
Sokos Hotellien uusi hotellikonsepti Heymo vastaa tähän tarpeeseen: vierailijat maksavat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitsevat. Laadukas peruspalvelu on Heymon ytimessä. Peruspalvelujen ympärille vieraat pystyvät täydentämään muita palveluja omien toiveidensa mukaan joko ostamalla niitä hotellista tai sen ulkopuolelta.
Hotellihuoneen tärkein ominaisuus on mukava sänky – minibaari ja kylpyamme turhimpia
Hyvä hotellivierailu koostuu lukuisista eri ominaisuuksista. Tutkimuksen vastaajille tärkeimpiä kriteerejä ovat hintataso (63 %), hotellin sijainti ja kulkuyhteydet (67 %) sekä maistuva aamupala (64 %). Lisäksi 43 prosentille vastaajista hyvin nukuttu yö yltää tärkeimpien kriteerien joukkoon. Yöunien tärkeys ilmenee myös hotellihuoneeseen liittyvissä vastauksissa; jopa 88 prosenttia vastaajista kokee hotellihuoneen mukavan sängyn olevan kaikista tärkein ominaisuus huoneessa. Kenties viime kesän helteet ovat jääneet vastaajien mieleen, sillä myös huoneen ilmastointi oli yli puolelle vastaajista tärkeää. Hotellihuoneen turhimmiksi ominaisuuksiksi puolestaan koetaan minibaari ja kylpyamme.
Aamiaista kellon ympäri, jonottamatta sisään ja ulos
Matkailijat eivät ole yhdestä muotista ja tarpeet vaihtelevat. Kyselyyn vastanneista kolmannes (34 %) kokee turhauttavaksi maksaa asioista, joita he eivät hotellivierailullaan tarvitse. Ennalta määrätyt sisään- ja uloskirjautumisajat häiritsivät puolta vastaajista. Seitsemän prosenttia hotellivierailijoista syö aamiaista eri tilanteista johtuen eri aikoihin ja kaipaa joustavuutta aamiaisen ajankohdalle. Jopa 34 prosenttia vastaajista kokee liian aikaisten hotelliaamiaisten olevan ärsyttäviä.
Ensimmäinen Heymo avataan huhtikuussa
Sokos Hotelsien uusi Heymo on flexible service -kategoriaa edustava hotellityyppi. Flexible service tarkoittaa sitä, että siinä asiakas maksaa vain siitä, mitä tarvitsee. Heymossa laadukasta peruspalvelua voi täydentää digitaalisesti hankittavilla palveluilla, ja asiakaspalvelua on saatavilla 24/7. Ensimmäinen Heymo avautuu Espoon Keilanimeen keväällä 2022, minkä jälkeen ketju laajenee Suomen suuriin kaupunkeihin
Heymo lyhyesti:
- Heymo 1 aukeaa Espoon Keilaniemeen huhtikuussa 2022.
- Huoneita ensimmäisessä Heymossa on enimmillään 260 kappaletta, joista osan voi yhdistää jopa 7 henkilölle tarkoitetuiksi ryhmähuoneiksi. Yksi huoneista on Lucky you -huone, jota ei voi varata, vaan se arvotaan päivittäin sen päivän vieraiden kesken.
- 1 ympäri vuorokauden toimiva älyjääkaappi, jonka lisäksi lyhyen metro- tai pyöräilymatkan päässä on satoja ravintoloita ja muita pääkaupunkiseudun palveluita.
- 24/7 palveleva fixer, joka antaa parhaat vinkit kaupungin kokemiseen.
Lähde: Sokos Hotels
Jaa artikkeli: