Visit Finlandin kansainvälinen pr-työ tuotti tammi-kesäkuussa ympäri maailman yli 2 000 mediaosumaa, jotka ovat saavuttivat jopa 5,2 miljardia lukukertaa.
Visit Finlandin vuoden kansainvälinen pääkampanja Rent a Finn on saavuttanut kiinnostusta yhteensä 149 maassa. Kampanjasta on julkaistu eri medioissa jo yli 540 juttua, jotka ovat saavuttaneet yli 1,4 miljardia lukukertaa. Osumien julkisuuden arvo on M-Brain insightin laskelmien mukaan 3,6 miljoonaa euroa.
Kampanjan vaikuttavuus kiteytyy lyhyeen dokumenttiin, jossa seurataan singaporelaisen Charlenen käänteentekevää matkaa ansalahtelaiselle kesämökille suomalaisen onnellisuusoppaan johdolla.
Alkuvuoden kahdesta tuhannesta mediaosumasta alueellisesti eniten osumia on tullut Saksassa (498). Toiseksi eniten osumia on tullut Japanissa (314), jonka jälkeen listalla ovat Kiina (290) ja Iso-Britannia (186).
Kärkinelikon maat kuuluvat Visit Finlandin päämarkkinoihin, joilla tehdään pitkäjänteistä markkinointi- ja pr-työtä matkailun edistämiseksi.
Lähde: Visit Finland
Jaa artikkeli: