Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Tallink Siljalle Sustainable Travel Finland-merkki

Tallink Silja sai ensimmäisenä laivayhtiönä Visit Finlandin kehittämän matkailuyrityksille ja –alueille tarkoitetun Sustainable Travel Finland-merkin. Tallink Silja täyttää matkailua edistävän Visit Finlandin luoman kriteeristön, joka huomio niin taloudellisen, ekologisen, sosiaalisen kuin kulttuurisen kestävyyden.

”Meille oli selvää, että haluamme olla mukana Suomen kestävän matkailun kehityksessä ja siitä viestimisessä ulospäin. Olemme täyttäneet kehittämispolun eri kriteeristöt ja perehtyneet Sustainable Travel Finlandin ohjelman sisältöön. Kestävä ja vastuullinen matkailu on meille laivayhtiönä elinehto ja työ on tietysti jatkuvaa,” kertoo Tallink Siljan toimitusjohtaja Margus Schults.

Merkin saaneet matkailuyritykset ja -alueet ovat sitoutuneet työskentelemään kestävämmän matkailun puolesta. Jokainen taho on täyttänyt yhteisen kriteeristön sekä tehnyt kestävän matkailun toimintasuunnitelman ja osallistunut yhteisiin valmennuksiin.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

”Ranta ja saaristo ovat monen koti tai lomanviettopaikka, ja huoli Itämeren tilasta kasvaa. On todella vaikuttavaa, kuinka Tallink Silja pitää huolta toimintaympäristöstään, ja lista konkreettisista teoista vastuullisen matkailun eteen on kattava. Tallink Silja on malliesimerkki siitä, kuinka vastuullisuus voi olla toiminnan peruspilari”, sanoo Visit Finlandin kestävän matkailun projektipäällikkö Liisa Kokkarinen.

”Ympäristötyö, sosiaalinen vastuu ja kestävä kehitys ovat tärkeä osa Tallink Siljan toimintaa. Olemme ylpeitä kestävän matkailun sertifikaatistamme. Vastuu ympäristöstä on meidän kaikkien yhteinen asia ja toivomme, että voimme esimerkillämme innostaa myös muita matkailualanyrityksiä mukaan kestävään matkailuun,” sanoo Margus Schults.

”Suomeen saapuville ulkomaisille asiakkaillemme vastuullinen matkailu on tulevaisuudessa tärkeämpää kuin koskaan. Olemme jo pitkään tehneet kovasti töitä eri osa-alueilla tuotteidemme vastuullisuuden kehittämiseksi. Haluamme olla Visit Finlandin mukana maailmalla markkinoimassa Suomea kestävänä matkakohteena, joka tarjoaa merkityksellisiä matkailuelämyksiä myös tulevaisuuden matkustajille”, sanoo Tallink Siljan kansainvälisen myynnin johtaja Nina Tähtinen.

Sustainable Travel Finland-merkin ja sitä tukevan kehittämisohjelman tavoitteena on edistää kestävää matkailua Suomessa, viestiä yhtenäisemmin Suomesta kestävän matkailun maana, helpottaa matkailijoiden valintoja matkustuspäätöksiä tehtäessä sekä lisätä kestävän kehityksen mukaista yhteistyötä yritysten, kuntien sekä muiden toimijoiden välillä. Tällä hetkellä vajaat 50 suomalaista matkailuyritystä tai -aluetta on saanut merkin.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lisätietoja Sustainable Travel Finland-ohjelmasta: https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/matkailun-edistaminen/vastuullisuus/sustainable-travel-finland/

Lue lisää Tallink Siljan ympäristötyöstä ja vastuullisuudesta:
https://www.tallinksilja.fi/vastuullisuus

Lähde:TallinkSilja

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.