Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Virtuaalisten elämyspalveluiden kauppapaikka

Suomalainen matkailuyritys Doerz on avannut virtuaalielämysten kauppapaikan, joka kerää yhteen palvelutarjonnan sekä kotimaasta että maailmalta.

Matkailuala tarvitsee nyt tuoreita ideoita ja toimintamallien muutoksia. Virtuaalielämykset ovat yksi tapa lieventää matkakuumetta liikkumisrajoitusten aikana. Ne tuovat kipeästi kaivatun ansaintamahdollisuuden tulonsa lähes täysin menettäneelle matkailusektorille.

”Monet matkailuelämykset ovat sovellettavissa virtuaalisiksi tavalla tai toisella. Verkkopohjaiset elämykset voivat olla monenlaisia: virtuaalisia kaupunkikierroksia, luontoelämyksiä, kokkauskursseja, soittotunteja, minikonsertteja, paikalliseen kulttuuriin tutustumista ja paljon muuta”, kertoo Doerzin perustaja ja toimitusjohtaja Tomi Virtanen.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Normaalioloissa Doerz palvelee matkailualan tarpeita kasvokkain tapahtuvilla paikalliselämyksillä, joten kasvava palveluntarjoajien verkosto on jo olemassa.

Virtuaalipalvelun ostaja voi valita, millaisen elämyksen äärelle juuri tänään tahtoo: mennäänkö videopuhelun välityksellä ammattikokin keittiöön vai tehdäänkö kasvisruokaa italialaisen Nonnan keittiössä.

Doerzin alustalla kuka tahansa voi ryhtyä paikallisten palvelujen tuottajaksi ja luoda itselleen sitä kautta lisätulonlähteen. Virtanen uskoo konseptin kantavan myös pitkälle yli koronaviruksen.

”Haluamme Doerzin esimerkillä näyttää, että matkailualalla on täydet mahdollisuudet innovaatioihin ja uuteen nousuun. Alustamme tarjoaa niin alan vanhoille toimijoille kuin nouseville tähdille helpon ja kustannustehokkaan myyntikanavan. Sen kautta voimme toivottavasti auttaa koko kenttää selviämään pahimman ylitse.”

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Tutustu Doerzin virtuaalielämyksiin tästä.

Lähde: Doerz

 

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.