Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Visit Finland palaa Ruotsin markkinoille

Visit Finland on palaamassa Ruotsin markkinoille.

Markkinointitoimenpiteiden kohdentamisen taustalla on koronatilanteen aiheuttama epävarmuus markkinoiden avautumisesta sekä todennäköisyys lähimarkkinoiden nopeammasta elpymisestä.

Visit Finlandin mukaan Ruotsista tulee yksi sen päämarkkinoista, missä toteutetaan yhdessä suomalaisten partnereiden kanssa monipuolisesti markkinointitoimenpiteitä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Tiedotteen mukaan Suomen ehkä vanhahtava imago lomakohteena halutaan muuttaa. ”Olemme trendikäs, helposti saavutettava ja turvallinen sekä edullinen lomakohde”, on viesti Ruotsissa.

Visit Finland pilotoi Ruotsin markkinoilla aivan uutta toimintamallia, jossa partnerit otetaan jo toimenpiteiden suunnitteluvaiheessa mukaan. Monet Suomen alueet ja yritykset ovat tehneet pitkään markkinointia Ruotsissa. Suunnitelmissa on linkittää olemassa oleva osaaminen suunnitteluun ja tehdä yhteisiä, toisiaan tukevia toimenpiteitä.

Merkittävimmät markkinoinnin investointipanostukset kohdennetaan Ruotsin markkinan avaamiseen sekä vahvan markkina-aseman ylläpitoon Saksassa imagomarkkinoinnin, PR- ja mediatyön kautta. Ruotsissa ja Saksassa tehdään myös läheistä matkanjärjestäjäyhteistyötä, toteutetaan myyntitapahtumia sekä muita Visit Finlandin operoimia tai toimeenpanemia myynninedistämisen toimenpiteitä.

Ruotsalaisten yöpymiset ovat ennen pandemiaa olleet ulkomaalaisten matkailijoiden osalta kärjessä, milloin ykkösenä, milloin kakkosena tai kolmosena. Potentiaali on kuitenkin paljon suurempi ja Visit Finlandissa uskotaan, että lukuja voidaan kasvattaa paljonkin. Erityisesti rannikon alueilla Ruotsi on ehdoton ykkösmarkkina yöpymisillään.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

 

Lähde: Visit Finland

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.