Hyppää sisältöön
· Leena Aalto

Visit Swedenin kekseliäs markkinointikampanja

Visit Swedenin mukaan vielä tänäkin päivänä, ihmiset ympäri maailmaa sekoittavat Ruotsin Sveitsiin, (Sweden and Switzerland).

Vuosittain 120 000 henkeä kysyy Googlelta ”Are Sweden and Switzerland the same?” Mutta Ruotsi ei ole tunnettu historiallisista pankeista, suurista kultavarannoista ja ylellisistä kelloista. Ruotsissa on sen sijaan tarjolla toisenlaista luksusta, kuten jokamiehenoikeutta, kanttarelleja, revontulia ja saaristoa. Nyt Ruotsi haluaa lopullisesti tehdä selväksi mikä maita erottaa.

 Visit Swedenin uudessa kampanjassa “Sweden (not Switzerland)” Ruotsi kutsuu Sveitsin mukaan selventämään hämmennystä. Ruotsin ehdotus on yksinkertainen: “We will be able to communicate things like sandbanks and rooftops. Meanwhile Switzerland will focus on banks and mountain tops.”

– Pilke silmäkulmassa olemme päättäneet korostaa niitä asioita, joiden tiedämme houkuttelevan matkailijoita Ruotsiin. Viestimme on nyt se, että Ruotsi tarjoaa matkailijoille toisenlaisia ylellisyyksiä, ”luxury of a different nature”, mistä haluamme kertoa, Visit Swedenin toimitusjohtaja Susanne Andersson sanoo.

 Katso video tästä:

 

 

Lähde: Visit Sweden

Leena Aalto

Ikkunapaikan konkari jo vuodesta 1998. Lehden pitkäaikainen päätoimittaja ja nykyinen advisor, joka seuraa edelleen tiiviisti matkailualan tapahtumia ja trendejä.