Winter Fun Workshop

Viime viikolla järjestettiin kansainvälinen Winter Fun Workshop – matkailualan myyntitapahtuma. Sen järjestäjänä toimi ToolBox Consulting Oy ja se toteutettiin hybriditapahtumana. Workshopissa pohjoismaiset ja baltialaiset matkailupalveluiden tarjoajat tapasivat kansainvälisiä matkatoimistojen ja matkanjärjestäjien edustajia. Tapahtumaan osallistui kaiken kaikkiaan 194 matkailun ammattilaista ympäri maailmaa. Online-järjestelmän kautta toteutettavia tapaamisia oli päivän aikana 1086 kappaletta.

Leena Penttinen, Paljakan matkailukeskus.

 

Vaikka tapahtuma toteutettiin pääosin onlinen kautta, Helsingin Messukeskukseen saapui jonkin verran osallistujia Suomesta.

Paljakan matkailukeskuksen kansainvälisestä myynnistä vastaava Leena Penttinen kertoo yhteistyökumppaneiden tapaamisen olevan tärkeää. Vaikka nyt ei pääse matkustamaan, tulee suhteita pitää yllä ja suunnitella tulevaa. ”Meidän tulee olla valmiina, kun matkustaminen jälleen vapautuu ja matkailijat saapuvat”, Leena sanoo.

Hän kokee hybridimallisen workshopin toimivaksi, vaikka pitääkin varsinaisia fyysisiä tapahtumia parhaana toteutustapana matkailun kaupankäynnissä ja workshopeissa. Tästä huolimatta hänestä on hyvä, että osallistujalla on mahdollisuus osallistua tapahtumiin myös etänä, mikäli matkustaminen ei jostain syystä ole mahdollista vaikkei pandemiaa olisikaan.

Kimmo Rautianen, Ruka-Kuusamo matkailuyhdistys.

 

Ruka-Kuusamo matkailuyhdistyksen kansainvälisen myynnin johtajana toimiva Kimmo Rautiainen tuo esille, että yhteydenpito kansainvälisten yhteistyökumppanien kanssa on tärkeää, vaikka tilanne näyttää tällä hetkellä liiketoiminnan näkökulmasta kovin haastavalta. Matkustusrajoitukset rajoittavat Suomeen matkustamista.
Rautiainen kokee hyvänä asiana sen, että rokotukset on keksitty ja toivoo, että ihmiset saataisiin pian rokotettua. Hänen mielestään myyntitapahtumilla on tärkeä merkitys tänä aikana myös siinä, että asiakkaat näkevät meidän olevan paikalla heitä varten ja toimintaa halutaan jatkaa heti kun se on mahdollista.

Tärkein asia suomalaisyrityksiä ajatellessa on Rautiaisen mukaan nyt se, että ne pysyvät toiminnassa kehittäen tarvittaessa uusia toimintatapoja, jotta vältytään konkurssiaalloilta.

Rautiainen on kokenut päivän workshopissa hyvänä. ”Tapaamiskalenterini oli täysi ja tapaamiset hyviä. Olisin voinut tehdä tämän kotoa käsin mutta oli mukava tulla tänne ja tavata ihmisiä, joka on tärkeä osa tätä meidän työtä”, hän iloitsee.

 

Tuula Mieskonen, ToolBox Consulting Ltd

Jaa artikkeli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Tilaa uutiskirjeemme

Liittymällä Ikkunapaikan postituslistalle, saat uutiskirjeen lehtien ilmestymisen välillä, noin 8 kertaa vuodessa.

Haluatko kirjautua ulos?
X