Hyppää sisältöön
Messukeskus
· Ikkunapaikka

Helsingin Messukeskuksen tapahtumissa 883 000 kävijää

Helsingin Messukeskuksen ohjelma toteutui vuonna 2023 ensimmäistä kertaa täysipainoisesti pandemiakauden jälkeen. Konsernin liikevaihto kasvoi edellisvuodesta 11,4 % ja oli 51,3 miljoonaa euroa.

Messukeskuksen vuodesta kertoo vasta julkistettu Suomen Messut Oyj:n vuosikertomus 2023.

Liikevaihto kasvoi 11,4 %

Suomen Messut -konserni järjesti vuonna 2023 kaikkiaan 33 messutapahtumaa. Lisäksi Messukeskuksessa järjestettiin 30 vierastapahtumaa ja noin 500 kokousta, kongressia, juhlaa, viihdetuotantoa ja erikoistapahtumaa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Tapahtumien kävijämäärät elpyivät pandemiatauon jälkeen, ja yritykset raportoivat uusia myyntiennätyksiä osallistumisissaan. Tapahtumissa vieraili kaikkiaan 883 280 kävijää. Konsernin liikevaihto kasvoi edellisvuodesta 11,4 % ja oli 51,3 miljoonaa euroa.

Kansainvälisten kongressien merkitys Helsingille ja Suomelle on suuri. Vuonna 2023 Messukeskuksessa järjestettiin kahdeksan kansainvälistä kongressia, joiden delegaattimäärä oli 15 500 ja tulo- ja työllisyysvaikutus lähes 30 miljoonaa euroa.

Mittavin palvelu-uudistus oli Messukeskuksen koko ravintolatarjoaman uudistaminen yhteistyössä uuden ravintolakumppanin NoHo Partnersin kanssa. Lisäksi lanseerattiin tapahtumia sekä täysin uudenlainen tila- ja palvelukonsepti BÖLE Arena & Club.

Taloustutkimuksen vuoden 2023 Työelämän päättäjät -tutkimuksessa Helsingin Messukeskus oli toimialansa kärkeä ja alan yritysten ylivoimainen ykkönen messu- ja näyttelytilojen toimivuudessa, palvelutarjonnassa sekä luotettavuudessa ja toimintavarmuudessa.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Kestävyystyö etenee

Kestävyys nousi painopistealueeksi strategiaan. Keskeisille sidosryhmille tehtiin laaja kestävyysaiheinen kysely, jonka pohjalta johdettiin kaksoisolennaisuusanalyysi. Analyysi kirkasti kolme kestävyysteemaa, joille määriteltiin tavoitteet ja mittarit.

”Vuosi on ensimmäinen ohjelmallisesti ehjä pandemian jälkeen, ja pääsimme jälleen kehittämään tapahtumiamme, palvelujamme ja strategiaamme pitkäjänteisesti.​ Haemme kasvua niin uusista asiakkuuksista, tapahtumista ja liiketoimintamalleista kuin asiakkaidemme entistä paremmasta palvelusta kokonaisratkaisujen tarjoajana. Haluamme kasvaa kestävästi ja dataan tukeutuen”, sanoo Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

Lähde: Messukeskus

Ikkunapaikka
Ikkunapaikka

Uutisvinkit ja palaute Ikkunapaikan toimitukselle: mail@ikkunapaikka.fi.