Tripadvisor uudistui interaktiiviseksi alustaksi

Kun TripAdvisor vuonna 2000 perustettiin – neljä vuotta ennen Facebookia – kuluttaja-arviointeja pidettiin uutena jännittävänä juttuna, mutta toisaalta riskibisneksenä.

Tripadvisor oli aluksi kuin hotellin vieraskirja, jonne matkailijat saattoivat lisätä ruusuja tai risuja. Negatiivista palautetta saaneet hotellit eivät olisi halunneet pestä likapyykkiään julkisesti. Mutta massan voima nöyristää ja hotellien oli pakko tajuta, että TripAdvisor ei haihdu savuna ilmaan ja ongelmille on tehtävä jotain, mikäli aikoo pysyä bisneksessä ja että luottamus säilyy.

Tähän asti TripAdvisor.com -sivustolle kirjautuneet jäsenet ovat voineet lähettää ko sivustolle arviointeja hotelleista, ravintoloista, retkistä ja matkakohteesta yleensä.

Nyt uudistunut, 700 miljoonaa arviointia sisältävä sivusto tarjoaa jäsenilleen lisäksi mm. mahdollisuuden seurata mielestään luotettavia ja hyödyllistä tietoa jakavia henkilöitä, kerätä talteen tietoa, perustaa itselleen vaikkapa seuraavasta matkasta päiväohjelman, johon voi liittää kavereiden, asiantuntijoiden suosituksia, kuvia, videoita ja artikkeleja.

Sivustolta voi myös tehdä matkavaraukset. Omat tiedot, suunnitelmat ja kokemukset voi joko pitää yksityisenä tai jakaa perheen ja kavereiden tai vaikka koko jäsenistön kesken.

Mikäli puhelimessasi paikannus ja TripAdvisorin mobiilisovellus päällä saatat saada Oxfordkatua kävellessäsi hälyn puhelimeesi, että oikealla on juuri se ravintola, jota kaverisi sinulle suositteli!

Eikä tässä kaikki. Uudistuneessa TripAdvisorissa sisällöntuottajina on monia tuttuja asiantuntijoita ja brändejä mm. Condé Nast Traveler, Eater, GoPro, Four Seasons Hotels & Resorts, National Geographic, Travel Channel, Business Insider, NYC & Co, Time Out, Outside MagazineWine ja  Enthusiast magazine.

Yhtiön pääjohtajan, Stephen Kauferin mukaan tämä on vasta alkua. ’Jatkamme työtämme yhteisön kanssa rakentaaksemme parhaan matkakokemuksen kaikkialla maailmassa’.

 

Soile Kylämies

Jaa artikkeli:

Tilaa uutiskirjeemme

Liittymällä Ikkunapaikan postituslistalle, saat uutiskirjeen lehtien ilmestymisen välillä, noin 8 kertaa vuodessa.

Haluatko kirjautua ulos?
X